Η χρήση του όρου «ρομαντικός» επαναλαμβάνεται συχνά-πυκνά στο λεξιλόγιο του τουριστικού μάρκετινγκ, με την ευγενική, προκλητική αλλά και τόσα υποσχόμενη χροιά της. Ρομαντικά ηλιοβασιλέματα, ρομαντικές διαδρομές και τοπία, ρομαντικές εμπειρίες και στιγμές.
Ο ρομαντισμός λοιπόν είναι και σίγουρα έτσι θα παραμείνει, σαν μία από τις σπουδαιότερες υποσχέσεις των ταξιδιών αναψυχής. Στο βάθος κάθε τέτοιας υπόσχεσης ρομαντισμού, κρύβεται η ανάγκη του κάθε ταξιδιώτη να ξεφύγει από την καθημερινότητα της πίεσης, του θορύβου και της ρουτίνας. Έτσι γεννιέται η ανάγκη για διακοπές.
Πόσο ρομαντικός είναι λοιπόν ένας τόπος;
Λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη πίεση, ιδιαίτερα σε δύσκολες οικονομικά εποχές, το στοιχείο του ρομαντισμού στις διακοπές είναι πραγματικά τονωτικό. Τι καλύτερο από το να αναζητήσεις το ρομαντικό στοιχείο, μέσα από τις διακοπές με το ποιό αγαπητό σου πρόσωπο;
Η τουριστική βιομηχανία έχει αποδείξει ότι ήταν και παραμένει δημιουργική σε αυτό το επίπεδο. Ξενοδοχεία και προορισμοί επενδύουν στο ρομαντικό στοιχείο για να γίνουν ελκυστικότεροι και να πάρουν το κομματάκι της πίτας που τους αντιστοιχεί. Σκεφτείτε πόσες φορές έχουμε δει, ζευγάρια σε ρομαντικές πόζες, σε εξώφυλλα τουριστικών εντύπων, προσφορές ξενοδοχείων για ρομαντικά γεύματα και τόσα άλλα.
Ο ρομαντισμός ενός εμπορικού σήματος (τουριστικού προϊόντος).
Ξενοδοχειακές μονάδες που προσφέρουν πραγματική αίσθηση η καλύτερα αντανάκλαση ρομαντισμού δεν υπάρχουν πολλές. Σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μετρημένες στα δάκτυλα των χεριών μας. Είναι όμως πολλά τα ξενοδοχεία που με διάφορους τρόπους προσπαθούν να ξεγελάσουν και να πείσουν τον επισκέπτη για κάτι τέτοιο.
Εδώ στη Ελλάδα δεν έχουμε κανένα τέτοιο ξενοδοχείο που να πλησιάζει το Raffles στη Σιγκαπούρη, το Taj Lake Palace στην Ινδία η το Waldorf-Astoria στη Νέα Υόρκη.
Όμως η Ελλάδα έχει προορισμούς με έντονο ρομαντισμό. Για παράδειγμα το ηλιοβασίλεμα στην Οία και η μοναδικότητα στης καλντέρας της Σαντορίνης. Η Μύκονος εκτός από κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα προσφέρει επίσης και ρομαντισμό.
Εδώ στην Κρήτη, οι έντονες εναλλαγές της ιστορίας άφησαν την σκηνογραφία που χρειάζεται για να αιωρηθεί ο ρομαντισμός. Γιατί ένας ρομαντικός τόπος αφήνει τον επισκέπτη να αισθανθεί τον χαρακτήρα του τόπου αυτού, να αισθανθεί την παρουσία της ιστορίας, τον ρομαντισμό του μύθου αλλά επίσης δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γίνεται ένα με τον τόπο αυτό.
Είμαστε τυχεροί που οι καταστροφές πέρασαν κοντά, άγγιξαν αλλά δεν αφάνισαν ιστορικές πόλεις όπως το Ρέθυμνο, τα Χανιά και λιγότερο το Ηράκλειο. Τα μνημεία των πόλεων αυτών και τα ιστορικά τους κέντρα εκπέμπουν το ρομαντικό στοιχείο και είναι αυτό από μόνο του ένα εμπορικό σήμα (Brand). Οι ισορροπίες όμως είναι λεπτές και αυτά τα δώρα της ιστορίας που λέγονται ιστορικές πόλεις γεμάτες ρομαντισμό, μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε απλά τουριστικά κέντρα. Οι αλόγιστες παρεμβάσεις της εμπορικής δραστηριότητας, τείνουν να εξαφανίσουν αυτό το υπέροχο αίσθημα του ρομαντισμού, άρα να χαθεί το δικό μας εμπορικό σήμα (Brand).
Ο ρομαντισμός λοιπόν είναι και σίγουρα έτσι θα παραμείνει, σαν μία από τις σπουδαιότερες υποσχέσεις των ταξιδιών αναψυχής. Στο βάθος κάθε τέτοιας υπόσχεσης ρομαντισμού, κρύβεται η ανάγκη του κάθε ταξιδιώτη να ξεφύγει από την καθημερινότητα της πίεσης, του θορύβου και της ρουτίνας. Έτσι γεννιέται η ανάγκη για διακοπές.
Πόσο ρομαντικός είναι λοιπόν ένας τόπος;
Λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη πίεση, ιδιαίτερα σε δύσκολες οικονομικά εποχές, το στοιχείο του ρομαντισμού στις διακοπές είναι πραγματικά τονωτικό. Τι καλύτερο από το να αναζητήσεις το ρομαντικό στοιχείο, μέσα από τις διακοπές με το ποιό αγαπητό σου πρόσωπο;
Η τουριστική βιομηχανία έχει αποδείξει ότι ήταν και παραμένει δημιουργική σε αυτό το επίπεδο. Ξενοδοχεία και προορισμοί επενδύουν στο ρομαντικό στοιχείο για να γίνουν ελκυστικότεροι και να πάρουν το κομματάκι της πίτας που τους αντιστοιχεί. Σκεφτείτε πόσες φορές έχουμε δει, ζευγάρια σε ρομαντικές πόζες, σε εξώφυλλα τουριστικών εντύπων, προσφορές ξενοδοχείων για ρομαντικά γεύματα και τόσα άλλα.
Ο ρομαντισμός ενός εμπορικού σήματος (τουριστικού προϊόντος).
Ξενοδοχειακές μονάδες που προσφέρουν πραγματική αίσθηση η καλύτερα αντανάκλαση ρομαντισμού δεν υπάρχουν πολλές. Σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μετρημένες στα δάκτυλα των χεριών μας. Είναι όμως πολλά τα ξενοδοχεία που με διάφορους τρόπους προσπαθούν να ξεγελάσουν και να πείσουν τον επισκέπτη για κάτι τέτοιο.
Εδώ στη Ελλάδα δεν έχουμε κανένα τέτοιο ξενοδοχείο που να πλησιάζει το Raffles στη Σιγκαπούρη, το Taj Lake Palace στην Ινδία η το Waldorf-Astoria στη Νέα Υόρκη.
Όμως η Ελλάδα έχει προορισμούς με έντονο ρομαντισμό. Για παράδειγμα το ηλιοβασίλεμα στην Οία και η μοναδικότητα στης καλντέρας της Σαντορίνης. Η Μύκονος εκτός από κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα προσφέρει επίσης και ρομαντισμό.
Εδώ στην Κρήτη, οι έντονες εναλλαγές της ιστορίας άφησαν την σκηνογραφία που χρειάζεται για να αιωρηθεί ο ρομαντισμός. Γιατί ένας ρομαντικός τόπος αφήνει τον επισκέπτη να αισθανθεί τον χαρακτήρα του τόπου αυτού, να αισθανθεί την παρουσία της ιστορίας, τον ρομαντισμό του μύθου αλλά επίσης δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γίνεται ένα με τον τόπο αυτό.
Είμαστε τυχεροί που οι καταστροφές πέρασαν κοντά, άγγιξαν αλλά δεν αφάνισαν ιστορικές πόλεις όπως το Ρέθυμνο, τα Χανιά και λιγότερο το Ηράκλειο. Τα μνημεία των πόλεων αυτών και τα ιστορικά τους κέντρα εκπέμπουν το ρομαντικό στοιχείο και είναι αυτό από μόνο του ένα εμπορικό σήμα (Brand). Οι ισορροπίες όμως είναι λεπτές και αυτά τα δώρα της ιστορίας που λέγονται ιστορικές πόλεις γεμάτες ρομαντισμό, μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε απλά τουριστικά κέντρα. Οι αλόγιστες παρεμβάσεις της εμπορικής δραστηριότητας, τείνουν να εξαφανίσουν αυτό το υπέροχο αίσθημα του ρομαντισμού, άρα να χαθεί το δικό μας εμπορικό σήμα (Brand).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου