Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Η γλώσσα των δακτύλων αντικαθιστά την από στόμα σε στόμα πληροφορία

Πρόσφατα ένας διευθυντής Νομαρχιακής Επιτροπής Τουρισμού, μου ζήτησε να περιγράψω την έννοια της κοινωνικής δικτύωσης. Η απάντηση μου βγήκε πιο εύκολα στα αγγλικά: Word of mouth (από στόμα σε στόμα) εν μέσω μιας γερής δόσης αναβολικών. Σήμερα, βρήκα μια καλύτερη περιγραφή: Word-of-finger (γλώσσα των δακτύλων)

Ο γιός μου που περνά την εφηβική του ηλικία μπορεί να δακτυλογραφήσει αμέτρητες λέξεις μέσα σε ένα λεπτό στο τηλέφωνό του και καμία από αυτές δεν ξεπερνά τα 5 γράμματα. Αυτός και οι φίλοι του προτιμούν τα κείμενα-μηνύματα. Οι πιο μεγάλοι, πάνω από 30 ετών, στηρίζονται στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία χρησιμοποιώντας όμως ολόκληρες τις λέξεις των κειμένων τους. Και αυτό λέγεται επίσης «γλώσσα των δακτύλων».

Για δεκαετίες οι συνεδριάσεις μεταξύ πελατών και εταιριών γίνονταν στον προφορικό λόγο (μερικές φορές και τηλεφωνικά). Ο καθένας ήξερε ότι ήταν το καλύτερο μάρκετινγκ αλλά λειτουργούσε πολύ ποιο αργά. Εάν σήμερα η νέα σας επιχείρησής εξαρτιόταν μόνο από το σύστημα αυτό, σίγουρα θα είχατε οικονομικά προβλήματα. Θα μπορούσαμε με τις δημόσιες σχέσεις να βελτιώσουμε την προφορική επικοινωνία. Εντούτοις, τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό που συμβαίνει σήμερα.

Τα κοινωνικά μέσα έχουν βάλει τις συζητήσεις για προϊόντα και υπηρεσίες στο γρήγορο δρόμο. Ίσως είναι πιο σωστό να πούμε στον αυτοκινητόδρομο μεγάλων ταχυτήτων. Το Facebook παίρνει 500.000 νέους «φίλους» καθημερινά. Οι twitter που μας ακολουθούν αυξηθήκαν κατά 1400% σε σχέση με πέρυσι και το LinkedIn υπερβαίνει τους 50.000.000 επαγγελματίες παγκοσμίως.

Βεβαίως υπάρχει ένα δημογραφικό συστατικό. Ο μέσος 27χρονος αναζητά τα μηνύματα του από 4 διαφορετικές πηγές (on line η κινητής τηλεπικοινωνίας). Οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν αγκαλιάσει τα νέα μέσα, αλλά οι μεγάλες εταιρίες είναι ακόμα αρκετά αργές. Οι επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας έχουν δράσει πολύ πιο γρήγορα.

Η «γλώσσα των δακτύλων» εξελίσσεται σε ενιαίο εργαλείο ψηφιακής επικοινωνίας για τον χώρο του μάρκετινγκ, των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Ενώ παραμένω προκλητικά ντεμοντέ πάνω στη άμαξα των χαμένων παλαιών αξιών, αγκαλιάζω αυτό το νέο τρόπο επαφής μέσα στην παγκόσμια αίθουσα συνεδριάσεων του διαδικτύου.

Το δικό μου παράδειγμα κοινωνικής δικτύωσης κερδίσει έδαφος. Γιατί πράγματι έχω ανοίξει την πόρτα στις προσπάθειές μου. Σήμερα παρακολούθησα έναν ταξιδιωτικό συγγραφέα με 98.000 οπαδούς στο Τwitter. Κάθε φορά που βγαίνουν λέξεις από τα δάχτυλά του, επηρεάζει σχεδόν 100.000 ανθρώπους μόνος του. Θα μπορούσατε να έχετε φανταστεί κάτι τέτοιο ένα χρόνο πριν;

Οι οργανώσεις τουρισμού ταξινομούνται ήδη στο Τwitter.

Διάφορες οργανώσεις τουρισμού που συνεργάζομαι, κάνουν χρήση μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης με μεγάλη επιτυχία. Μερικοί απασχολούν εξωτερικούς συνεργάτες και άλλοι έχουν προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό. Η μπάλα κυλάει και το παιχνίδι είναι συναρπαστικό.
Την προηγούμενη εβδομάδα ένας διευθυντής ξενοδοχείου στην Αμερική δέχθηκε κρατήσεις για 450 διανυκτερεύσεις, λανσάροντας ένα και μόνο μήνυμα στο Τwitter. Το διάβασα από τις πληροφορίες μιας ομάδας στο LinkedIn που είμαι μέλος.
Φυσικά και οι βασικοί κανόνες του μάρκετινγκ πρέπει να γίνονται σεβαστοί, όταν αναπτύσσετε το κοινωνικό σας δίκτυο. Όμως οι φίλοι, οι οπαδοί και οι συνδέσεις σας έχουν αντικαταστήσει τις διαφημίσεις στα περιοδικά και τις εφημερίδες.
Η κοινωνική δικτύωση έφθασε έγκαιρα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία μεγάλη καθημερινή εφημερίδα που δεν υφίσταται την οικονομική κρίση. Οι επιχειρήσεις επικοινωνίας που εξειδικεύονται στον τουρισμό διαπραγματεύονται απελπισμένα με προσφορές τους για την προβολή κάθε προορισμού η τουριστικού προϊόντος. Ο κόσμος μάρκετινγκ μας, αλλάζει.
Οι νέοι κολυμπούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι άνθρωποι των επιχειρήσεων ακολουθούν με τη σειρά τους. Οι υπεύθυνοι προβολής των τουριστικών προορισμών και γενικά προϊόντων, καλά θα έκαναν να ακολουθήσουν τις τάσεις.
Η «γλώσσα των δακτύλων» έχει πια μεγάλη δύναμη. Αυτό το μέσο είναι τέλειο για ταξιδιωτικά γραφεία η ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, πρόθυμες να επενδύσουν σε αυτό για να κερδίσουν χρόνο και ενέργεια. Ανυπομονώ να δω την εξέλιξη, συμμετέχοντας μέσα σε αυτήν. Συνδεθείτε μαζί μου στο LinkedIn και το Twitter ή γίνετε οι επόμενοι φίλοι κάποιου άλλου στο FaceBook.
Μαζί θα μάθουμε γρηγορότερα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Sharethis