Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010

Τάσεις και προτάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό.



Ο αριθμός Βρετανών τουριστών που κλείνουν κατευθείαν τις διακοπές τους στη Ισπανία υπερκέρασε τον αντίστοιχο αριθμό αυτών που περνούν μέσα από κάποιο οργανωτή (Tour Operator).
Σύμφωνα με την έγκυρη και αξιόπιστη πηγή που λέγεται Mintel, το 48 % των ανεξάρτητων αυτών τουριστών το 2004, πέρασε στο 59 % το 2006 μετά από έρευνα με βάση πάνω από 2.000.000 καταναλωτές.
Η πληροφορία αυτή είναι ενδεικτική και συνάμα σημαντική. Μας δείχνει τις αλλαγές στο τουριστικό τοπίο μιας χώρας βαρόμετρο στην παγκόσμια τουριστική οικονομία.
Αν και η Ισπανία γνώρισε μικρή υποχώρηση το 2004-2005 λόγω πίεσης από εξωευρωπαϊκές τουριστικές αγορές όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η ανατολική Ευρώπη, κατάφερε να ανακάμψει και να καλύψει τη διαφορά χωρίς να μειώσει
αλλά αντίθετα να αυξήσει το τουριστικό της εισόδημα από 5.2 δις. σε 5.4 δις. ευρώ.
Αυτό οφείλεται βασικά στην δημιουργικότητα των εξειδικευμένων τοπικών πρακτορείων τουρισμού, που κατάφεραν να παρουσιάσουν ποιοτικά πακέτα διακοπών και γενικά διαφοροποίηση και ανάδειξη των τουριστικών τους προϊόντων.
Οι πιο δημιουργικοί τουριστικοί παράγοντες της Ιβηρικής χερσονήσου, βασιζόμενοι στις ανάγκες και επιθυμίες ειδικών ομάδων καταναλωτών όπως αυτοί με τάσεις ανεξαρτησίας αλλά και ειδικού βάρους στο πορτοφόλι τους, προσέφεραν πακέτα διακοπών με δύο επίκεντρα. Πόλη και πολιτισμός από τη μία, παραλία και χαλάρωμα από την άλλη.
Το αποτέλεσμα της πολιτικής και του μάρκετινγκ της ανταγωνιστικής τουριστικά χώρας σε σχέση με την Ελλάδα έφερε και τη ζητούμενη αλλαγή. Η Ισπανία τράβηξε μεγαλύτερους σε ηλικία επισκέπτες που κατά βάση έχουν και περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν και να απομακρύνει τις νεότερες ηλικίες των 20 έως 24 ετών, που είναι το τελευταίο ηλικιακό γκρουπ που θα πάει στη χώρα αυτή σήμερα.
Διαβάζοντας και ιδιαίτερα βλέποντας τις σκηνές απείρου κάλλους στα Μάλλια Κρήτης, στη Ρόδο και στην Κέρκυρα αντιλαμβάνεται κανείς ποιος κληρονόμησε τους πελάτες αυτούς που οι άλλοι δεν ήθελαν πλέον.
Στα πλαίσια του ανταγωνισμού που τείνει να γίνεται ολοένα και σκληρότερος, ζητείται πλέον το κλειδί που θα μας ανοίξει τις σωστές αγορές με τα ανάλογα οικονομικά ανταλλάγματα. Το κλειδί αυτό δεν έχει άλλο όνομα και λέγεται ποιότητα μέσα από τον πολιτισμό και το περιβάλλον. Η Ελλάδα έχει και τα δύο, το πρώτο πρέπει να το αναδείξει ακόμα περισσότερο και το δεύτερο πρέπει να το προστατεύσει πριν είναι πολύ αργά. Εδώ χρειάζεται η παρέμβαση του κράτους τοποθετώντας τα ανάλογα πλαίσια και της τοπικής αυτοδιοίκησης όντας ποιο κοντά στα προβλήματα εντοπίζοντας τα και προστατεύοντας τις τοπικές κοινωνίες. Επίσης κατά την ταπεινή μου άποψη χρειάζεται και μία πολιτική ενημέρωσης και από τους δύο, το κράτος και τις τοπικές αυτοδιοικήσεις σε μορφή βομβαρδισμού με στόχο όλους τους Έλληνες είτε έχουν σχέση με τον τουρισμό είτε όχι. Γιατί σε τελική ανάλυση πολιτισμός και περιβάλλον είναι υπόθεση όλων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Sharethis